Stresszcsökkentés nem csak karantén idejére 4.

Az előző hetek során relaxációs gyakorlatokat mutattam be, amelyek segítenek csökkenteni a bennünk lévő feszültséget, a stresszt.

Most olyan gyakorlatokról írok, amelyek rövid távon felpörgetik a szívritmust, felgyorsítják a légzést és alaposan kiizzasztanak. Ilyenfajta mozgásra is szükség van ahhoz, hogy kiengedjük a bennünk felgyűlt feszültséget. Legjobb, ha a heti rutinunkba beépítjük mind a relaxáló, mind a felpörgető gyakorlatokat.

A stressz levezetésére legjobbak az ütő és rugó mozdulatok. Aki teheti, próbálja ki, hogy elmegy egy zsákos boxedzésre, ahol nem egymást, hanem a zsákot ütik az emberek. De ha erre nincs lehetősége vagy úgy gondolja, hogy ez nem önnek való, akkor vegyen elő egy vastag párnát és helyezze el úgy, hogy az ne mozduljon el. Üsse a párnát teljes erőből, ütemesen, gyorsan. Zenét is bekapcsolhat hozzá, aminek az ütemére boxol. Ne szégyellje magát, ha box közben gondol valakire, aki bosszúságot, nehézséget okozott önnek. Ha nem mondhatta vagy mondhatja el neki az érzéseit, tegye meg box közben. Jót fog tenni.

A rúgás szintén feszültséglevezető hatású. Mindegy, hogy a levegőbe rúg erőteljesen, ütemesen, vagy elővesz egy üres pet palackot és azt rúgja teljes erejéből.
Ha van annyi erőnléte, hogy az ütéseket, rúgásokat legalább fél órán át folytassa, remélhetőleg alaposan ki fog izzadni és sok feszültség távozik a testéből, a lelkéből.

Gyakran azért van bennünk feszültség, mert nem mondhatjuk el vagy nem merjük elmondani, amit gondolunk. Szívesen beolvasnánk valakinek vagy akár szelíden elmondanánk a véleményünket, érzéseinket, de képtelenek vagyunk rá, mert lehet, hogy félünk a következményektől. Az is lehet, hogy olyan a személyisége, hogy kerüli a konfliktust. Ilyenkor próbálja ki, hogy elvonul valahová, ahol nem hallják és nem is zavarják. Vegyen elő egy tárgyat, bármilyen tárgyat. Lehet ez akár egy párna, egy plüssállat, vagy akár egy váza is. Ez a tárgy fogja megtestesíteni azt a személyt, akinek ön el akarja mondani a véleményét, akivel veszekedni vagy netán ordítani akar. Eleinte lehet, hogy nagyon furcsának fog tűnni, hogy ön egy tárggyal kiabál vagy „neki” mondja el a véleményét, de egy idő után felszabadító lesz, hogy hangosan kimondhatja az érzéseit, nem vágnak a szavába és mindent elmond, ami a „bögyében” van.

Próbálja ki a fenti gyakorlatokat és írja meg a tapasztalatait!