Éjjeli felébredés

Szép napot! 27 éves nő vagyok. Nekem az alvással vannak problémáim, de nem alvászavarom van. A matracunk nem megfelő, mert a párom elég erőteljes és sokat is mozog éjjelenként, tehát felriadok rá, sőt mostanában, már előre aggódok a felriadások miatt, amivel gondolom szintén előre generálom a kevésbé mély alvást… Az új matrac vásárlása mindent meg fog oldani, ebben az időszakban viszont pénz szűkében vagyunk, nekem viszont addig is aludnom kell. Mindemellett hozzá kell tennem, hogy a fáradékonyság már régebb óta uralja az életemet, mikor még egyedül aludtam akkor is gyakran kialvatlanul ébredtem fel.
Szeretném megtudni, hogy mi segíthet nekem abban, hogy pihentetőbben aludjak és ne ébredjek fel a párom mozgolódásaira minden éjszaka.
Vannak ma már olyan táplálékkiegészítők, amik pl GABA-t tartalmaznak (állítólag), vagy létezik melatonin szájspray. Ezek beválhatnak? mennyire hitelesek? Mit javasol még e-mellett?

Köszönettel, V.

Kedves Levélíró! Amíg nem tudnak külön matracot venni, de utána is javaslom, hogy próbálja meg beépíteni az életébe a rendszeres testmozgást. Ez segít abban, hogy sokkal inkább fizikailag, egészségesen fáradjon el, mint szellemileg vagy csupán a stressztől. Megerőltető fizikai gyakorlatokat ne pont elalvás előtt végezzen, viszont egy nagy séta vacsora után kifejezetten jót tesz. Gondolja végig, hogy elalvás előtt mennyi idővel szokott vacsorázni és nehéz vagy könnyű ételeket eszik-e vacsorára. Előnyös, ha lefekvés előtt két órával már nem eszik semmit. Kezdjen el rendszeresen relaxálni, amikor relaxációs hanganyag segítségével lazítja el minden testrészét és az elméjét. Elalvás előtt már ne olvasson emaileket, ne dolgozzon, viszont nagyon jó, ha legalább néhány oldalt olvas könyvből. Azt is érdemes megnézni, hogy hány fok van éjjel a szobájukban és ez ideális-e az Ön számára. Lefekvés előtt ihat levendula vagy citromfű teát. Nem javasolnám más étrendkiegészítők vagy készítmények használatát, mert nem biztos, hogy hatásosak. Ha korábban is gyakran kialvatlanul ébredt, akkor érdemes beszerezni olyan karórát (pl. a Pebble Time), ami érzékeli az alváshullámait és abban a fázisban ébreszti fel (az eredetileg kívánt időponthoz közel), amikor kevésbé mélyen alszik. Így nagy eséllyel jóval kipihentebben ébred, mint egy sima ébresztőóra segítségével. Próbáljon ki a fentiek közül legalább néhányat. Pihentető, jó alvást kívánok!